• شنبه / 13 اردیبهشت 1404 / 07:00
  • .
  • 2 دقیقه زمان مطالعه

اختتامیه رویداد ایران اکسپو 2025

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران ضمن قدرانی از تعامل نهادها و دستگاه‌های مختلف در برگزاری این رویداد از شکل‌گیری مثلث وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی برای اهلیت‌سنجی مهمانان خارجی خبر داد

...

آیین اختتامیه رویداد ایران اکسپو 2025، با حضور امیر روشن بخش معاون کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران، مجید تکبیری رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو در سالن شماره 1 واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

 

در این مراسم امیر روشن‌بخش ضمن قدردانی زحمات تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در برگزاری رویداد ایران اکسپو 2025، گفت: حمایت‌های همه جانبه باعث شد کاری در خور و فاخر در حوزه نمایشگاهی ارائه شود؛ همگی شاهد یک پروژه عظیم در حوزه نمایشگاهی و بین‌المللی بودیم.

 

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به نگاه ویژه رئیس‌جمهور پزشکیان در برگزاری رویداد ایران اکسپو 2025، تصریح کرد: تلاش ما این بود که در تمام دستگاه‌ها یکپارچه و هماهنگ پیش بروند؛ به هر روی نواقصی در اجرا دیدیم اما آنچه مسلم است روند پیشرفت ملموس و در مقام مقایسه نسبت به سال گذشته شاهد عملکرد بهتری بودیم.

 

وی پیشرفت‌ها در برگزاری این نمایشگاه را در دو بعد کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار داد و افزود: مثلثی بین وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برای اهلیت‌سنجی مهمانان خارجی شکل گرفت تا شائبه عدم انتخاب درست تاجران را تقلیل بدهیم و این موضوع اهمیت بسیاری دارد. 

 

این مقام مسئول با اشاره به نوآوری‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در زمینه توسعه تجارت، گفت: در اکسپو امسال میزبان 160 تور اپراتور بودیم این افراد می‌توانند به ما توسعه تجارت کمک کنند؛ همچنین 56 رسانه‌های خارجی در ایران ایستگاه داشتند و 16 رسانه پیش ما آمدند که این موضوع به جذابیت‌های آماری این رویداد اضافه کرد. 

 

روشن‌بخش بین تعداد مهمانان خارجی به‌ویژه اروپایی با امیدواری برای روزهای خوش تجاری خارجی نسبت برقرار کرد و افزود: باید ارتباط خود را با تعداد بیشتری از کشورها ادامه بدهیم در سال سرمایه‌گذاری برای تولید اگر تولیدکنندگان نتوانند بازار خود را توسعه بدهند بدون تردید تولید قفل خواهد شد و اگر بخواهیم به این نقطه نرسیم باید بر توسعه تجارت متمرکز شویم.

 

انتهای پیام