- شنبه / 17 خرداد 1404 / 07:00
- .
- 2 دقیقه زمان مطالعه
هشدار معاون سازمان توسعه تجارت ایران درباره از دست دادن بازار صادراتی عراق
معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند افزایشی تولید ناخالص داخلی عراق، گفت: برآوردها این است طی سالهای آینده کالای ایرانی در این کشور بازار نداشته باشد و صنعتگران برای حفظ این بازار صادراتی، تولیدِ باکیفیت را مدنظر قرار دهند.

امیر روشنبخش قنبری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و همایش سراسری بانوان کنشگر با حضور «زهرا بهروزآذر» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، با بیان اینکه عراق از شرکای تجاری مهم ایران است، افزود: افزایش جیدیپی(تولید ناخالص داخلی) بهبود وضعیت مردم این کشور را به دنبال دارد و ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی لازمه حفظ بازار صادراتی در عراق است.
وی با بیان اینکه ارزش صادرات کشور سال ۱۴۰۳ بین ۵۷ تا ۵۸ میلیارد دلار بود، ادامه داد: ایران نسبت به عراق و افغانستان مزیت رقابتی دارد و این ۲ کشور جزو شرکای اقتصادی ایران محسوب میشوند.
معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه حکمرانی تجاری در ایران نادرست و نیازمند اصلاح است، گفت: تصویب قوانین متنوع برای کسب و کارهای بخش خصوصی آزاردهنده است.
روشنبخش قنبری بیان کرد: نرخ مشارکت بانوان در سطوح میانی افزایش یافته است، اما در سطوح عالی تعداد کرسیهای بانوان افزایشی ندارد و اصلاح ذهن، اندیشه و فرهنگسازی، لازمه افزایش مشارکت بانوان در بخشهای مختلف جامعه است.
معاون ارتقای کسبوکارهای بینالمللی سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به عنوان مشوق صادراتی مربوط به سال ۱۴۰۴ درخواست شد که یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تصویب شد.
انتهای پیام